paykado
ارسال گل به ایران با پیکادو
June 19, 2005

٭
- مامان؟ آدما چرا الان خوشحالن؟
- آخه ایران رفته جام جهانی عزیز دلم.
- یعنی منم می‌رم جام جهانی؟ آخه منم ایرانم دیگه.
- نه، فقط تیم فوتبال میره اونجا... قربون پسر‌ شیرین‌زبونم بشم.
- فوتبال چیه؟
- فوتبال یه بازیه که چند نفر با هم توپ‌بازی می‌کنن... درست مثل خود بانمکت !
- جام جهانی کجاست؟
- کجاست نه، باید بگی چیه قند عسلم.
- جام جهانی چیه؟
- چند تا تیم فوتبال از کشورای مختلف جمع می‌شن یه‌جا و با هم مسابقه می‌دن.
- مامان من بزرگ شدم می‌خوام برم جام جهانی.
- ...
- ...
...
[تا وقتی که بخواین اینجوری به سؤالات بچه جواب بدین، همینطور یه‌ریز ازتون سؤال می‌کنه. من معتقدم بچه فقط و فقط به یک دلیل این سؤالات رو می‌پرسه: خودش رو لوس کنه و بگه من کنجکاوم. بچه رو باید اینجوری تربیت کرد:]
- مامانی؟
- به من نگو مامانی... هان؟
- چرا آدما الان خوشجالن؟
- منم مث تو، از کجا باید بدونم؟
- پس چرا...
- بسه دیگه خودت رو لوس نکن.
[حال کردین انصافاً؟ کاری داشت؟]


 
........................................................................................